aneb hlavní město České republiky

Pražská integrovaná doprava

 

 

Pražská integrovaná doprava (PID) je moderní integrovaný dopravní systém hromadné dopravy osob budovaný podle doporučení Evropské unie jako komunální dopravní svaz.

 

Základní informace o PID

Pražská integrovaná doprava se postupně rozvijí na území hl. m. Prahy a na území Středočeského kraje s rozhodujícími dopravními vztahy k hl. m. Praze. Je budována s cílem zajistit kvalitní dopravní obslužnost území podmiňující konkurenceschopnost hromadné dopravy vůči dopravě individuální. Rozhodujícími kritérii atraktivity integrovaného systému jsou čas, cena, pohodlí, spolehlivost a bezpečnost.

Co je součástí PID

Pražská integrovaná doprava zahrnuje metro, tramvaje, železnici, městské a příměstské autobusové linky, lanovku a přívozy. Tento systém je postupně integrován společnými přepravními a tarifními podmínkami a jednotným dopravním řešením včetně koordinace jízdních řádů. Páteř pražské integrované dopravy tvoří kolejová doprava (metro, železnice, tramvaje). Autobusová doprava je organizována především jako návazná doprava k terminálům budovaným u stanic kolejové dopravy.

Do systému PID jsou zahrnuty všechny železniční tratě vycházející z Prahy. Na části tratí je zavedena plná integrace, což znamená, že je zde možno používat přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu. Na ostatních tratích platí pouze časové jízdenky. Jízdenky PID lze použít ve všech osobních a spěšných vlacích a ve vybraných rychlících.

Mapa PID

Pro cestování po Praze a jejím okolí je vhodné mít s sebou orientační plánek pražské integrované dopravy.

www.dpp.cz/dopravni-schemata/

Tarif PID

Tarif PID je pásmový a časový. Území hl. m. Prahy je pro potřeby tarifu a jízdného pojímáno jako čtyři tarifní pásma (P - dvojpásmo, 0, B). Všechny linky metra, tramvají, městských autobusů a přívozů, lanovka na Petřín a vyjmenované úseky železničních tratí na území hl. m. Prahy jsou zařazeny v tarifním dvojpásmu „P“. Příměstské autobusové linky a úseky železničních tratí na území hl. m. Prahy jsou zařazeny do ostatních pražských tarifních pásem (0 nebo B). Okolí hl. m. Prahy (území Středočeského kraje) je rozděleno na 5 vnějších pásem (1, 2, 3, 4, 5).

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode